اگر آموزش گيتار در بهترين آموزشگاه موسيقي تهران هم مثل حل يك معادلهي ساده بود، ديگر كاري براي مدرسين نميماند كه بخواهند براي هنرجو انجام دهند.
در واقع هنرجويان كلاس آموزش گيتار انسان هستند و نميتوان مانند كامپيوتر به آنها برنامه داد.
در حين آموزش وقتهايي هست كه حواس هنرجويان پرت ميشود، دل و دماغ كار ندارند يا دوست دارند آهنگ ديگري را بنوزاند.
علاوه بر آن برخي از هنرجويان هميشه دوست ندارند همه چيز را به صورت كاملا بي نقص اجرا كنند.
اشتباهي كه مدرسين مرتكب ميشوند اين است كه بيش از حد از روي اشتباهات هنرجويان ميگذرند.
به عبارت ديگر، به اين خاطر كه نميخواهند زياد سخت گير باشند اجازه ميدهند كه عادات اشتباه در هنرجويان شكل بگيرد.
بسياري از اوقات اين كار نه تنها به شلخته نوازي ميانجامد بلكه ممكن است به هنرجو آسيب هم بزند.
از طرف ديگر، برخي از مدرسين در بر طرف كردن عادات بد هنرجويان در نوازندگي بيش از حد سختگيري ميكنند.
متاسفانه اين كار هم اشتباه است چون اكثر نوازندگان گيتار دوست ندارند مدرس مته به خشخاش بگذارد و جزء به جزء اشتباهات آنها را بگيرد و اصلاح كند.
در نتيجه، اين مدرسين باعث ميشوند كه هنرجويانشان انگيزهي خود را از دست بدهند،
چون لذت نواختن و ياد گرفتن گيتار از آنها گرفته ميشود.
موفق ترين مدرسين بهترين آموزشگاه موسيقي تهران
موفقترين مدرسين آموزشگاه موسيقي تهران گيتار كساني هستند كه ميتوانند ايدهها را با هم تلفيق كنند.
هدف شما در آموزش گيتار بايد اين باشد كه عادات بد هنرجويان را به مرور زمان بر طرف كنيد.
براي رسيدن به اين هدف، بايد موارد مهمتر را در اولويت قرار دهيد و اول به آنها بپردازيد.
مهمترين مسائلي كه بايد قبل از همه به آنها بپردازيد آنهايي است كه ممكن است به هنرجو آسيب بزند.
عدم شفاف سازي در مورد ميزان تمرين كه لازم است هنرجويان در خانه داشته باشند
برخي از هنرجويان در خانه به شدت تمرين ميكنند و تلاش مداومي دارند تا گيتاريست بهتري شوند.
اما اكثر هنرجويان گيتار تلاش زيادي نميكنند.
دليل اين كم كاري از طرف هنرجو اين است كه مدرس به صورت شفاف مشخص نميكند كه هنرجو بايد در خانه چه تمريني انجام دهد.
به همين دليل هنرجوي كلاس آموزش گيتار نميداند چقدر تمرين لازم است تا به آنچه كه ايدهآل مدرس است دست يابد.
مدرسين خوب به هنرجويان خود ميگويند كه چه ميزان تمرين بايد داشته باشند و همين طور براي آنها توضيح ميدهند كه چرا اين ميزان تمرين براي آنها لازم است.
به علاوه، مربي نبايد از همهي هنرجويان خود به يك ميزان انتظار داشته باشيد. به ياد داشته باشيد كه هر يك از هنرجويان نيازهاي منحصر به فردي دارد.
بعضي مدرسين گيتار احساس ميكنند كه بايد هميشه چيزهاي جديد به هنرجويان خود آموزش دهند.
اين باعث ميشود كه فشار زيادي به هنرجويان وارد شود.
دليل آن اين است كه مطالب جديدي را به مغز خود ميريزند اما ياد نميگيرند اين مطالب را به كار بگيرند.
مدرس با دادن تمرين راحت نيست و در هر جلسه بيشتر روي آموزش مطالب جديد تمركز ميكند تا عدم مهارت در آموزش گيتار را با آن جبران كند.
مدرس ميخواهد رضايت هنرجوياني را كه ميگويند آمادهاند درس جديد را شروع كنند جلب كند.
حقيقت اين است كه هنرجوياني كه اين را ميگويند در اكثر مواقع اين آمادگي را ندارند.
پيشنهاد ويژه ما در آموزشگاه موسيقي گشتاسب اين است كه حتما مقاله پيشين موفقترين مدرس گيتار آموزشگاه موسيقي تهران را نيز مطالعه فرماييد.
عدم توانايي تغيير روش هنگامي كه هنرجو درس را نميگيرد
مدرسين كم تجربهي گيتار معمولا نميدانند چطور مفاهيم جديد را به روشهاي مختلف براي هنرجويان توضيح دهند.
اين دسته از مدرسين مشكلات ديگري نيز خواهند داشت چون تمايل دارند از روش يادگيري خودشان براي آموزش گيتار استفاده كنند و اين مشكلات ديگري را پيش ميآورد.