شايد مرسدس بنز سازنده پيشرفتهترين، لوكسترين و پرفورمنس ترين خودروهاي روي زمين باشد و هيچكدام اينها اتفاقي نيست.
از زمان معرفي اولين خودروي بنزيني توسط كارل بنز در سال 1886 تاكنون مرسدس در زمره پيشگامان خلاقيتها و نوآوريهاي ساختارشكن صنعت خودرو بوده است.
خودروي پيشرانه عقب و سهچرخ براي هميشه رنت ماشين حملونقل بشر را تغيير داد
و همين موضوع راه را براي توليد محصولاتي كه تا به امروز هم ادامه دارد هموار نمود.
در ادامه شما را با حقايقي درباره مرسدس بنز كه به گوشتان نخورده آشنا ميكنيم.
گوتليب دايملر بطور تصادفي اولين موتورسيكلت را اختراع كرد
زماني كه دايملر پيشرانه عمودي يك سيلندر را كه با بنزين كار ميكرد در سال 1885 اختراع كرد از فريمي چوبي بر پايه يك دوچرخه استفاده نمود.
اين اختراع جذاب نام دايملر ريت واگن را به خود گرفت كه امروزه از آن با عنوان اولين موتورسيكلت واقعي نام برده ميشود.
مرسدس بنز اولين شركتي است كه خودروي مدرن را به دنيا معرفي نمود
كارل بنز در سال 1886 اختراع خود يعني خودروي سهچرخ بنزيني را ثبت نمود.
همسر بنز خانم برتا بنز بدون اطلاع كارل توانست مسافتي حدود 200 كيلومتري را در سراسر آلمان طي كند.
اين خودروي سهچرخ از پيشرانه چهارزمانه تك پيستونه ي 954 سيسي استفاده ميكرد. اين پيشرانه در آن زمان قدرت قابلتوجه 0.9 اسب بخاري داشت.
مرسدس بنز در سال 1906 خودرويي هيبريدي ساخت
پيش از آنكه خودروهاي بنزيني اجاره خودرو خالص همهگير شوند خودروسازان به دنبال توليد خودروهاي هيبريدي الكتريكي و بنزيني بودند؛
و مرسدس بنز نيز اولين خودروي هيبريدي خود را معرفي كرد.
اين خودرو داراي پيشرانه بنزيني در جلو به همراه داينامويي بود كه دو پيشرانه در عقب را به راه ميانداخت.
اين خودرو به حداكثر سرعت 120 كيلومتر در ساعت ميرسيد.
آنها يكي از اولين سيستمهاي ترمز و سيستم تعليق براي چهار چرخ را معرفي كردند
تا تابستان سال 1924 تمامي خودروهاي مرسدس بنز داراي ترمزهايي براي چهار چرخ بودند و اين امر تعهد مرسدس به ايمني را نشان ميدهد.
در سال 1931 شاهد معرفي مرسدس بنز 170 بوديم كه داراي سيستم تعليق در هر چهارگوشه خودرو بود.
اين خودرو داراي فنرهاي تخت در جلو و فنرهاي پيچشي خلاقانه در بخش عقب بود.
رنگ نقرهاي نمادين از هدف صرفهجويي وزن براي مسابقات گرفته شده است
اكثر خودروهاي مسابقهاي مرسدس بنز اجاره ماشين تشريفات و برخي از مدلهاي پرچمدار و سفارشي اين برند داراي رنگ مشهور نقرهاي بودهاند
اما تاكنون به دليل انتخاب اين رنگ فكر كردهايد؟
خودروي مسابقهاي مرسدس بنز با نام W25 در سال 1934 در نوربرگ رينگ حضور يافته بود،
اين خودرو كه داراي بدنهاي آلومينيومي و رنگي سفيد بود بايد زير 750 كيلوگرم وزن ميداشت تا اجازه حضور آن در مسابقه صادر ميشد
اما اين خودرو يك كيلوگرم سنگينتر از عدد ياد شده بود.
تيم مسابقه مرسدس تصميم گرفت تا رنگ خودرو را پاك كند
و نتيجه آن توليد خودروي نقرهاي درخشاني شد كه در پايان قهرمان و اين رنگ هم به يك نماد بدل شد.
مناطق مچاله شدن ايمني اولين بار در مرسدس بنز ديده شد
در سال 1951 و زماني كه اكثر آمريكاييها فكر ميكردند هر چه بزرگتر بهتر، مهندس مرسدس بنز به نام Béla Barényi تحقيقي انجام داد
كه نتيجه آن وجود سلولهاي ويژهاي در داخل بدنه خودرو بود كه در زمان وقوع تصادف دفرمه ميشد.
اين مناطق مچاله شده به توزيع نيروي تصادف در مناطق مختلف كمك ميكرد. از سال 1959 به بعد اين نوآوري در محصولات مرسدس به كار گرفته شد.
كار بازوي پرفورمنس مرسدس يعني AMG از يك گاراژ شروع شد
در حال حاضر AMG بيش از 50 مدل مختلف مرسدس را ارتقا داده و بنابراين اين بازوي پرفورمنس تجربه بسيار زيادي در تيونينگ گيراي پيشرانه، سيستم تعليق و… محصولات مرسدس دارد.
برند پرفورمنس مرسدس بنز در دهه 60 ميلادي توسط دو مهندس موتور اسپورت اسبق دايملر-بنز تأسيس گرديد.
آنها پيش از تأسيس شركت خود سدان 300 SEL 6.8 (خوك قرمز) كاملاً ارتقا دادند.
اين خودرو در مسابقات 24 ساعته اسپا در سال 1971 شركت نمود. AMG بطور رسمي در سال 1990 به مرسدس پيوست.
ترمزهاي ضد قفل بطور ويژه براي S كلاس ساخته شدند
هماكنون ترمزهايي كه در زمان فشار سنگين پا روي آنها قفل نميكنند در اكثر خودروها ديده ميشوند.
اين ترمزها باعث حفظ جان افراد زيادي شده زيرا راننده همچنان ميتواند خودرو را كنترل نمايد و شايد هم از وقوع تصادف پيشگيري كند.
مرسدس بنز براي اولين بار با همراهي بوش در دهه 70 ميلادي اين تكنولوژي را معرفي و سپس در سال 1978 آن را روي S كلاس نصب كرد.
اندكي بعدتر اكثر محصولات اين خودروساز بهصورت استاندارد با ترمزهاي ضد قفل عرضه شدند.
محصولات تأييد شده مرسدس بنز گارانتي با كيلومتر نامحدود دارند
با سابقه حدود يك قرني در توليد خودروهايي پيشرفته و ايمن، محصولات امروزي مرسدس بنز واقعاً لوكس هستند.
خوشبختانه از طريق برنامه پيش از خريد تأييد شدهي مرسدس بنز CPO ميتوانيد يك خودروي نمادين را با قيمت مناسبتري بخريد.
مهمتر از همه اينكه تمامي محصولات CPO شده مرسدس بنز داراي گارانتي با كيلومتر نامحدود براي 5 سال هستند.
مرسدس بنز اولين خودروي خودران را حدود 2 دهه پيش معرفي كرد
خودروهاي خودران هماكنون خبرهاي زيادي را به خود اختصاص دادهاند اما در دهه 90 ميلادي مرسدس بنز سيستم خودراني را روي S كلاس W140 1995 نصب كرد.
اين خودرو كه داراي ميكرو پردازندههاي زيادي بود بيش از 1600 كيلومتر را در اتوبانها طي كرد
و بدون دخالت راننده به سرعتهاي قابلتوجهي هم رسيد.
نهايتاً اين سيستم باعث شكلگيري جديدترين تكنولوژيهاي ايمني مرسدس بنز شده است.
تمامي خودروهاي CPO مرسدس بنز توسط تكنسينهاي ماهر تأييد ميشوند
مرسدس بنز كه تعهد خود به كيفيت را در همهجا نشان داده از طريق برنامه CPO خود طيف وسيعي از خودروها شامل سدان ها، كوپهها، استيشنها و شاسي بلندها را ارائه ميكند.
اين خودروها توسط تكنسينهاي ماهر مرسدس تأييد ميشوند.
اين امر باعث تضمين وجود خودرويي سالم و خاص ميشود.