معرفي انواع مارك ساز دهني

۱۴ بازديد

ساز دهني يا هارمونيكا از جمله ساز هاي بادي قابل تدريس در كلاس آموزش هارمونيكا است كه امروزه بدليل ابعاد و اندازه كوچك و برخورداري از قيمت مناسب ، و همچنين توليد صدايي زيبا و فوق العاده با تن هاي مختلف ، بسيار در بين نوازندگان محبوب شده است .
همچنين هنرجويان با كمك اين ساز مي توانند انواع سبك هاي blues ، country rock ، jazz و classical را بنوازند . به همين جهت در اين مقاله سعي داريم اطلاعات لازم جهت خريد ساز دهني مناسب براي افراد مبتدي را ارائه دهيم .

در ابتدا بهتر است شما قبل از خريد ساز دهني مناسب ، سبك دلخواهتان را انتخاب كنيد ؛
چرا كه انتخاب سبك مي تواند كمك زيادي در هنگام خريد هارمونيكا بكند .

۱ – در صورت علاقه مندي به سبك موسيقي pop ، pop/irani ، traditional ، classic ، jazz ، folk ، پيشنهاد مي كنيم كه هارمونيكاي كرومات را براي شروع نوازندگي ، انتخاب نماييد .

۲ – در صورت علاقه مندي به سبك موسيقي blues – country -western – pop & rock – jazz – folk ، پيشنهاد ما به شما ، انتخاب هارمونيكاي دياتونيك ، براي شروع نوازندگي است .

۳- و يا در صورت علاقه مندي به اين ساز ، بهتر است هارمونيكاي كروماتيك را انتخاب نماييد .

۱- ساز دهني دياتونيك ( Diatonic Harmonicas )
يكي از معمولي ترين ساز دهني هاي مناسب براي سبك موسيقي pop ، blues و folk ، هارمونيكاي دياتونيك مي باشد كه بدليل استفاده بيش از حد از اين ساز در سبك بلوز ، به آن ساز دهني بلوز ( Blues Harp ) نيز مي گويند .
در اين مدل از ساز دهني بدليل نداشتن سوراخ هايي در دو رديف ، هنرجو مي تواند هم با عمل مكش و هم با دمش ، ساز را به صدا در بياورد .

۲- سازدهني كروماتيك ( Chromatic Harmonicas )
وجود اسلايد كه يك تيغه فلزي بلند تقريبا برابر با طول بدنه سازدهني واقع در پشت قطعه دهني در سازدهني كروماتيك است ، يكي از مهم ترين قابليت هاي اين مدل از سازدهني مي باشد كه باعث تغيير پرده نت هاي توليدي از تمام سوراخ هاي ساز دهني مي شود .

همچنين در اين مدل از ساز دهني نيز بدليل وجود تنها يك رديف سوراخ ، هنرجو مي تواند هم با عمل مكش و هم با دمش ، ساز را به صدا در بياورد .

۳- ساز دهني ترمولو ( Tremolo Harmonicas )
يكي از مهم ترين ويژگي هاي موجود در اين مدل از ساز دهني ، وجود سوراخ هايي در دو رديف است ، در واقع در اين سازدهني ، يك رديف با عمل مكش و يك رديف با عمل دمش ، صدا توليد مي كند .
هنرجوي آموزشگاه موسيقي براي نواختن اين سازدهني لازم است يك سوراخ از رديف بالا و يك سوراخ از رديف پايين را بطور همزمان بنوازد ، تا ارتعاش هم زمان بين زبانه ها ، صدا مورد نظر را توليد نمايند .

معرفي بهترين مارك هاي هارمونيكا در آموزشگاه موسيقي نارمك

۱- برند هوهنر ( HOHNER )
شركت هوهنر ، يكي از بهترين برند هاي توليد كنند ه در جهان مي باشد كه از سال ۱۸۵۷ فعاليت خود را در زمينه توليد هارمونيكا آغاز كرده است

۲- برند سيدل ( SEYDEL )
شركت سيدل نيز يكي از قديمي ترين و معروف ترين برند هاي توليد كننده ساز دهني مي باشد كه از سال ۱۸۴۷ ، فعاليت خود را در ساخت هارمونيكا با تيغه هايي از جنس استيل آغاز كرد براي تولبد صدايي جداب و زيبا .

۳- برند سوزوكي ( SUZUKI )
اين برند نيز از سال ۱۹۵۳ فعاليت خود را در توليد هارمونيكا ، با دستگاه هايي پيشرفته آغاز كرد كه امروزه از قيمت مناسبي نيز برخوردارند .

۴- شركت YONBERG
هارمونيكا ND مفتخر به دريافت نمايندگي اصلي اين شركت در ايران شده .

۵- شركت EASTTOP
برند EASTTOP نيز يك شركت چيني است كه امروزه بدليل توليد هارمونيكاي كروماتيك با قيمت مناسب ، در ميان هنرجويان مبتدي و متوسطه بسيار محبوب شده .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.